Mer följeslagare slår an

Mitt första skott har fått sällskap.
När jag vaknade idag satte jag mig och letade nogrannt på ytan av jorden för att se om det tillkommit några skott, jag hittade ett till(broccoli) men där katterna hade deflorerat jorden som mest var det inget tecken på liv, det var som naturen hånade mig. Jag ville skrika att jag är på dess sida, jag är en krigare iklädd naturens rustning! Mitt hår är svajande gräs, mina armar trästockar, min kropp ett orubbligt berg och mitt hjärta smäktande magma. Jag bad att inte få avbryta denna själafärd in i grönskans paradis. Då... då ser jag, ännu ett skott, ett skott där katterna trampat omkring som mest. Jag tog det som ett tecken att jag fortfarande är i hennes tjänst. Det är min plikt.

Nu har jag alltså 3 skott på väg upp, kanske var dumt att så de extra fröna jag gjorde häromdagen. 2 blomkål och 1 broccoli finns just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0